Quito part 2 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sabrina Ravestein - WaarBenJij.nu Quito part 2 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sabrina Ravestein - WaarBenJij.nu

Quito part 2

Blijf op de hoogte en volg Sabrina

22 Februari 2014 | Ecuador, Quito

Voordat ik begin met mijn verhaal wil ik goed nieuws melden:
1. Alle kabeltjes/adapters/kaarten en de camera doen het, dus ik kan foto's laten zien!
2. Ik heb mijn laatste tentamen gehaald (met een 8!), dus ik heb officieel mijn bachelor!!! Woehoeee

Terug naar Ecuador. Als field trip met de school hebben we de Basilica bezocht, een oude kerk in het oude centrum van Quito, en een opvangcentrum voor kinderen. Ik vond het opvangcentrum heel heftig. Veel ouders van deze kinderen zijn verslaafd aan drugs en/of leven op straat. Moeders van deze kinderen werken in de prostitutie en vaak worden deze kinderen nog mishandeld ook.. Op het moment dat wij binnenkwamen stormden de kinderen op je af en sprongen ze letterlijk in je armen om maar even een gevoel van liefde te krijgen. Nadat we weg waren gegaan voelde ik me best verdrietig, maar vooral ook heel dankbaar en gezegend voor waar ik vandaan kom en wat mijn familie allemaal voor mij heeft gedaan..

Afgelopen zaterdag heb ik de Cotopaxi tour gedaan. We werden opgehaald met een bus waarmee we naar het Cotopaxi National Park reden. De auto bracht ons tot aan de rand van de vulkaan, de Cotopaxi, op 4300 meter. Vanaf hier zijn we naar boven gehiked tot 5000 meter! Het was echt super zwaar, maar wel heel vet! Volkomen buiten adem hebben we de gletsjers en de eeuwige sneeuw bereikt! Hierna zijn we weer naar beneden gelopen en hebben we het hele stuk naar beneden gemountainbiked door het national park. Op de foto's kunnen jullie meegenieten van het uitzicht :)

Op maandag was m'n nieuwe kamergenoot Ashley aangekomen, weer een meisje uit Nederland haha! En.. om 6 uur was ik in Nederland al jarig, dus er werd toen al voor me gezongen! Ik mocht dit jaar wel 30 uur genieten van alle aandacht :D
Op dinsdagochtend was hier mijn echte verjaardag en om 07.45 hoorde ik iemand kloppen op m'n deur.. toen ik open deed stonden Angela, Graciella en Mirjam voor de deur met een taart en begonnen ze voor me te zingen, echt zo lief!! Hierna had ik Spaans les. Na m'n les werd er een ballon en een kaart bezorgd vanuit Nederland, opgestuurd door de vader van Bart en Yvonne!! Ook al zo lief! 's Avonds zijn we lekker uit eten geweest met z'n allen, waar ik ook nog een stuk taart aangeboden kreeg van het restaurant. Dus ik kan wel zeggen dat ik ben verwend :)
Op woensdag hebben we nog een keer mijn verjaardag gevierd hahaha. Een ander meisje hier is op zondag jarig, en omdat het op woensdag Ladies Night is vonden we het leuk om het samen nog een keer te vieren. En wat zijn twee verjaardagen vieren zonder een grote taart voor iedereen :D

Ik ben nu net terug van een voetbalwedstrijd. Afgezien van het feit dat het spel zelf echt enorm saai was, was de sfeer wel heel leuk! Voortaan weet ik ook hoe ik een scheidsrechter in het Spaans moet uitschelden.

Morgen ga ik naar Otavalo, een grote markt met allerlei handgemaakte dingen. Zondag ga ik de Quilatowa tour doen. Weer een vulkaan beklimmen en een inheemse bevolking bezoeken. Super leuk dus.
Daarna nog 1 weekje in Quito en daarna....Montanita!! Zon, zee, strand, party en surflessen, here I come!!


  • 22 Februari 2014 - 16:19

    Driekie En Wouter, Tina En Arie:

    Hoi Sabrina, wat leuk dat je zoveel moois mag meemaken. Geniet er van en straks helemaal wanneer je een surfbabe bent! Groetjes uit het warme Nederland.

  • 22 Februari 2014 - 18:00

    Pappa:

    Eindelijk naast de mooie verhalen nu dan ook mooie foto's vooral die van de foodmarket vond ik bijzonder.

  • 27 Februari 2014 - 21:39

    Lies:

    Lieve Sabrina's, eerst alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    Heel leuk om je blog te lezen en wat je allemaal doet. Hoorde ook al van je moeder dat je vulkanen aan het beklimmen ben, leuk hoor
    De reis naar de Galapagos eilanden lijkt me helemaal te gek.
    Blijf genieten
    Groetjes Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrina

Actief sinds 30 Jan. 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 5358

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 16 Juni 2014

Ecuador en Malta!

Landen bezocht: